Tuition Policy Instruments in Canada Public Policy Choices for What Problems

Authors

  • Deanna Rexe Simon Fraser University

DOI:

https://doi.org/10.24124/c677/20211623

Abstract

Abstract

Using policy instruments as the unit of analysis and employing an instrument typology, this study considers policymaker goals and the effects of different policy actors and their influence strategies on selection. This study builds upon conceptions of choice approaches to policy instruments, using an analytical lens to describe policy actor perceptions and policy instrument use in three Canadian provinces to shed new light on the nature of higher education policy design.

Résumé

En utilisant les instruments de politique comme unité d'analyse et en employant une typologie d'instruments, cette étude considère les objectifs des décideurs politiques et les effets des différents acteurs politiques et leurs stratégies d'influence sur la sélection. S’appuyant sur les conceptions des approches de choix des instruments de politique et utilisant une lentille analytique pour décrire les perceptions des acteurs politiques ainsi que les instruments de politique dans trois provinces canadiennes, cette étude servira de tremplin afin de jeter un nouveau regard sur la nature de la conception des politiques d'enseignement supérieur.

Key Words: policy instruments; higher education; provincial policy; tuition policy

Mots-clés : instruments de politique; enseignement supérieur; politique provinciale; politique de scolarité

Author Biography

Deanna Rexe, Simon Fraser University

Adjunct Professor, Faculty of Education, Simon Fraser University

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Published

2022-04-01

How to Cite

Rexe, D. (2022). Tuition Policy Instruments in Canada Public Policy Choices for What Problems. Canadian Political Science Review, 15(1), 74–101. https://doi.org/10.24124/c677/20211623

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